Szemészeti alapvizsgálat

szemészeti alapvizsgálat

Szemészeti alapvizsgálat

Általános szemészti szűrővizsgálatra tünetmentesen is szükség van. 40 éves kor alatt minden 2. évben, 40 éves kortól pedig célszerű évente részt venni szemészeti alap kivizsgáláson. Ha pedig az Ön családjában már fordult elő zöldhályog (glaukóma) úgy kortól függetlenül az évenkénti szűrés a javasolt.

Mit is tartalmaz a szemészeti alapvizsgálat?

Rutinos szakorvosaink az alábbi 100%-ban fájdalommentes vizsgálatokat végzik el egy ilyen szűrés alkalmával:
- fénytörés szubjektív és objektív meghatározása távolra és közelre egyaránt

-sztereolátás vizsgálata

- szín és térlátás felmérése

- szemmozgások ellenőrzése
- szaruhártya-görbület mérése

- szemnyomás mérése
- réslámpás vizsgálat

- szürkehályog szűrése pupilla tágítással
- üvegtest biomikroszkópos vizsgálata

- zöldhályog (galukóma) szűrése

- szemfenék vizsgálata pupilla tágításban (pupilla tágító csepp adása után 30 perccel szemnyomás mérés)

Amennyiben mindent rendben találnak Önnél, akkor ez a folyamat vége. Ám, ha szakembereink úgy vélik Önnek van valamilyen kezdődő szembetegsége, szemészeti elváltozása, úgy további vizsgálatokra lehet szükség.

Mennyi ideig tart?

Az alapvizsgálat nagyjából másfél órát igényel.

Hogyan készüljön?

A szemészeti alapvizsgálat előtt nincs komoly teendője, elég, ha néhány egyszerű dologgal készül csak fel:

- tájékozódjon családjában esetlegesen felmerülő szembetegségekről.
- amennyiben szed valamilyen gyógyszereket, hozza magával a listát, hogy szakorvosaink át tudják nézni.
- ha már van szemüvege azt hozza magával.
- ha kontaktlencsét használ kellenek az aktuális lencse pontos adatai, valamint a vizsgálat előtt legalább 24 órával vegye ki.
- amennyiben van valamilyen szemészeti panasza gondolja át mikor és hogyan jelentkeztek az első tünetek.

Szolgáltatás ára: 20 000 Forint